17 November 2010

selamat berkorban

  Tiada Komen    
Belum sampai 24 jam aku melanyak blogspot ni, dah masuk lak entri terbaru. Rakus giler lak rasanya. Maklum la, barang baru dapat. Keghairahan pun macam malam pertama la. Tak hingat nak benti pun.

Ala, lagipun apa salahnya. Esok dah sibuk sket. Pagi nak pegi berjemaah solat solat sunat hari raya. Pehtu kene lengkapkan dengar khutbah lagi. Pehtu lak nak pegi tengok orang buat korban. Bukan selalu nak dapat tengok orang menumpahkan darah ni secara 'live' beb.

Sambil sambil kita tengok orang melakukan ibadah korban ni, sambil sambil tu jugak elok la kita ingat ingat balik sejarah korban ni sendiri. Jangan pikir nak rembat daging korban tu je beb. Sejarah nak kene tau jugak.

Dan al maklum la cuti sekolah pun dah dekat sangat. Tinggal tak sampai seratus jam pun lagi bebudak sekolah nak membebaskan diri dari pikir nak bukak buku sekolah je. Kalo yang balik ke kampung atuk nenek tu, bagitau kat abah korang kalo memandu tu berhati hati sket. Kalo korang naik kenderaan awam cam bas tu, pesan kat pakcik drebar tu dengan berhemah, mintak pakcik drebar tu berwaspada di jalan raya.

Bagi yang bebudak lelaki lak, mesti ada yang dah kene tempah nak dikorbankan muncung 'belalai' tu. Hahaha..siap la korang. Bersedia la nak mengucapkan selamat tinggal kat encik kulup korang tu. Tapi lepas dah selamat tinggal tu jangan pulak korang ingat nak stim je. Kontrol sket burung tu beb.

Musim musim cuti sekolah ni jugak dah mestinya pakcik makcik katering senyum keliling kepala sebab banyak tempahan orang kawin. Masak tu biar la ikhlas ye. Bakal bakal pengantin lak, jangan pikir syiok tang tu je. Ingat tanggungjawab yang nak kne pikul tu sama.

0 comments:

Post a Comment