20 January 2011

tak tahan, jangan di tahan

  14 Komen    
label: 
Boleh tahan ke ? Ada perkara yang boleh nak ditahan tapi ada jugak perkara yang tidak seharusnya ditahan tahan. Contoh perkara yang boleh ditahan cam pesalah trafik ke, kemarahan ke, nak ketawa ke, nak menangis ke. Tapi walau boleh ditahan, pastinya tekanan akan melanda.


Begitu jugak dengan perkara yang tak seharusnya ditahan tahan tu. Kalo ditahan jugak pastinya akan mengakibatkan tekanan yang maha hebat dan kesannya juga akan memakan diri sendiri.

Aku nak bagi satu contoh yang boleh tahan gak la. Hehehe..Semalam dengan jayanya aku menyelesaikan tugasan sambil menahan diri dari melepaskan isi perut selama hampir satu jam. Baik punya perangai yang tidak sepatutnya dicontohi. Tak baik owh buat camni. Memudaratkan diri di kemudian hari kelak. 

Walau kecik atau besar hajat yang perlu ditunaikan tu, bersegeralah untuk menunaikannya. Bukan apa, kesian kat organ organ dalaman kita tu sendat ketat dengan bahan kumuhan yang sepatutnya dilepaskan.



Banyak kesan sampingan yang buruk diakibatkan oleh perangai yang tak senonoh camni. Antaranya boleh mengakibatkan penyakit batu karang, sembelit dan kentut menjadi busuk. 


Lagipun tabiat buruk camni boleh jugak mengakibatkan diri sendiri mendapat kemaluan yang teramat besar jika secara tiba tiba dan tidak disangka sangka apa yang ditahan tahan tu terhambur ditempat yang tidak sepatutnya.


Tak kira la sesibuk mana pun urusan kita tu, amalkan la menunaikan hajat bila tiba masanya. Tak perlu menunggu hingga seperti telur di hujung tanduk baru nak sepantas kilat mencari alternatif melaksanakan hajat tu tadi. Dibuatnya ada insan lain sedang mempergunakan kemudahan pelepasan hajat tu, mau biru muka nak menanggung pengeluaran yang tak sabar sabar tu. Silap aribulan kang camni la jadinya ...


Hahaha..nak ke cam ni ? Bukan je mendapat kemaluan besar tak terhingga, malah mungkin akan disisihkan oleh rakan rakan dan masyarakat. Lagipun tak baik untuk kesihatan diri. Bila dah sakit sakit nanti, siapa yang susah ? 





14 comments:

  1. kesimpulannya..
    elakkan memakai seluar putih..
    ehehehee

    ReplyDelete
  2. kesimpulan yg mie bwat 2 klakakr jugak..hahah

    ReplyDelete
  3. haha..selalu kot jadi kat sy...

    time nk keluar rumah+ lewat time tu la dia mula meragam...mcm segaja jer..huhu...

    kalau nk melayankan dia dulu...kang lambat lak...so redah jer la..

    nasib baik....jln tk sesak...ok la kan..laju je....

    kalau nasib tak baik....hambik..tahan jer la sampai selamat sampai ke destinasi..huhuh... :P

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    DD BACK TO SCHOOL

    ReplyDelete
  4. haha
    lps nie taubat
    x pki sluar putih
    bahaya :)

    ReplyDelete
  5. eewww..apa warna kuning kat seluar tu?selekeh kot

    ReplyDelete
  6. mie :

    hehehe..tapi aromanya camne ?

    ReplyDelete
  7. aleen aiden :

    klakar ye ? kalo kene kat batang idung sendiri baru leh tau kelakar ke tak..hehehehe...

    ReplyDelete
  8. nabilah_2908 :

    tak elok owh amalkan selalu..kalo bole cuba elakkan la..

    ReplyDelete
  9. Hans :

    kalo tak terlepas takpe lagi..hehehe..kalo terlepas tu yang merbahaya..

    ReplyDelete
  10. E.d.Y :

    hahaha..lagi mau tanya ka ?

    ReplyDelete
  11. kau tahan dari membuang yang mana? yang kecik ke yg beso? kah kah kah!
    jangan jadi yg pakai sua putih tu sudah! gila kelaka!! LOL! dia tercirit ke hape tu??!!ahahaha!
    keeee..tu gambo kau sebenarnyee...
    muahaahaha!
    ;p

    ReplyDelete
  12. h A n Y S :

    hahaha..aku menahan yang besar..tapi tak la sampai jadi cam gambo tu..

    ReplyDelete