30 April 2011

royal wedding 2011

Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari sabtu buat semua rakan pengunjung yang dikasihi sekalian. Mesti ramai yang dah mengatur banyak program sempena cuti hari pekerja ni kan ? Ada yang pulang ke kampung, ada yang menghadiri majlis perkahwinan, ada jugak yang berkahwin.

Bercakap pasal kahwin, semalam seperti mana yang kita maklum adalah hari perkahwinan diraja antara Putera William dengan Catherine Middleton. Bagi yang melanggan astro tu mungkin ada menyaksikan siaran lansung di rangkaian 707 TLC jam 5 petang semalam. Meriah tul.


Hari ni aku malas sikit nak tulis entri panjang panjang sebab bila bercuti kat rumah ni faham faham je la. 90% masa aku mesti nak layan anak aku tu. Jadik untuk memeriahkan entri blog hari ni, jom kita layan gambar gambar persiapan sebelum perkahwinan diraja antara Putera William dengan Catherine Middleton. Layann..


Jalan menuju ke Wesminster Abbey dihiasi dengan bendera Britain.


Pakaian untuk istiadat disediakan oleh Poole & Co


Kereta pedati yang dinaiki oleh pasangan diraja.


Seluruh bandar juga dihiasi dengan pokok pokok bunga


Setem khas sempena perkahwinan diraja dikeluarkan oleh Royal Mail


Hugo Burnand, jurugambar rasmi dipilih oleh Putera William untuk majlis perkahwinannya.


Syiling khas sempena perkahwinan Putera William dan Catherine 


Fiona Cairns, pereka kek perkahwinan diraja yang terpilih


Kad jemputan perkahwinan untuk para tetamu


Media seluruh dunia juga tak ketinggalan memeriahkan majlis perkahwinan dengan laporan perkembangan semasa sejak dari awal April dulu


'Senjata' dalam persiapan untuk shot terbaik


Antara rakyat Britain yang teruja untuk bersama memeriahkan majlis

Aku rasa cukup je la sampai kat situ je. Tak larat aku nak upload banyak banyak. Nanti kebosanan pulak. Tapi kalau nak mengikuti lagi dengan lebih lanjut, boleh la melawati ke laman rasmi perkahwinan diraja antara Putera William dengan Catherine Middleton ni. 


8 comments:

  1. nnti aku nk awen lebih
    kurang mcm ni ar..
    romantik je hahaha

    ReplyDelete
  2. raja kot, boleh la buat macam ni..
    kalau iema kawen depan tok kadi jela...huhu

    ReplyDelete
  3. huhu...dasat wedding die.. selamat2

    ReplyDelete
  4. memang liputan yang ,meluas..
    eheheheeee

    ReplyDelete
  5. Michael Kors Factory Outlet,
    has always been classic in style.
    How To Tell If A Michael Kors Purse Is Real,
    any fashionista about the most coveted handbags.
    Michael Kors Outlet Mall,
    they are acclaimed for their ageless yet bold designs.
    Coach Outlet Store Online Free Shipping,
    every bag is a art piece combining the most exquisite materials.
    Coach Outlet Online Sale,
    having an extensive variety of designs.
    Coach Factory Outlet Online 48 Hour Sale,
    tell me about the classic monogram design.
    Coach Bags On Sale Online,
    you just have to look around in the right places to find it.
    Discount Michael Kors Outlet,
    thus to choose a right design handbag combining practicality.
    Macys Michael Kors Bags Sale,
    style and reflecting your distinctive status is a great essentiality.
    Michael Kors Store Near Me,
    this one would suitable for most occasions.
    Coach Outlet Clearance,
    you probably have very definite taste in handbags.
    Online Life Coach,
    you could very easily be tricked into getting one.
    Life Coach Certification Online,
    is still a far better purchase.

    ReplyDelete