20 May 2011

lidah

  13 Komen    
label: , , , ,
Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari jumaat buat semua rakan rakan pengunjung. Dihari yang mulia lagi bahagia ni aku mendoakan semoga semuanya berada dalam peliharaan Allah dari segala bala bencana malapetaka. 

Mungkin ada yang telah maklum dari rakan rakan blogger yang lain semalam, blogger telordibasuh atau nama sebenarnya Abdul Hakim telah selamat kembali ke rahmatullah. Khabarnya mengalami jangkitan kuman di paru paru beliau. Walaupun aku tak pernah mengenali beliau, sebagai saudara seagama marilah kita sama sama sedekahkan bacaan Al Fatihah dan doa semoga roh beliau dirahmati Allah. 


Hari ni aku nak berkongsi pasal lidah. Bukan berkongsi lidah tau. Kalau dalam dunia peribahasa banyak betul yang berkaitan dengan lidah ni. "Lidah tidak bertulang" ada, "sedangkan lidah lagi tergigit" ada, "lidah lebih tajam dari mata pedang" ada, "lidah bercabang" ada dan macam macam lagi la pasal lidah ni.


Dengan lidah jugak macam macam yang kita boleh nak buat. Maksud aku dengan lidah kita boleh merasa, boleh bertutur dengan sempurna, boleh buat sup kalau lidah lembu tu. Dengan lidah la jugak kita boleh mendapat pahala dan dengan lidah jugak la kita boleh dicampak ke neraka.


Sepertimana peribahasa lidah lebih tajam dari mata pedang, tu la yang harus sekali kita jaga tentang lidah kita ni. Kalau la luka terkena mata pedang tu mungkin la boleh sembuh tapi kalau terluka akibat lidah, belum tentu dapat sembuh.

Ada satu hadis Rasulullah SAW yang terkenal riwayat Imam Muslim yang bermaksud, 
"Orang Islam yang sebenar ialah mereka yang menyelamatkan manusia dari kejahatan lidah dan tangannya"
Dalam dunia yang serba canggih macam sekarang ni, penyebaran maklumat bukan sekadar melalui percakapan dan pertuturan lidah je tapi semudah satu klik pada papan kekunci pun dah mampu untuk menjatuhkan maruah individu yang lain.


Tuduh menuduh, fitnah memfitnah, umpat mengumpat dah jadi macam satu senario biasa dalam kehidupan. Tu belum lagi bab memburukkan orang lain. Lepas tu pulak herannya ada jugak yang menyokong siap menambah tokok keburukan yang diperkatakan.


Lagi lagi dengan adanya platform rangkaian sosial yang semakin menular penggunaannya. Walaupun dengan mulut yang tertutup dan lidah yang tak bergerak, tetap jugak mampu untuk menjatuhkan aib orang lain dengan mudahnya.

Kerana itu mari la kita sama sama hayati dan insafi diri andainya pernah kita menyalahgunakan lidah kita ni. Jangan kerana lidah kita yang tak terjaga tu menyebabkan kita menanggung azab seksa di akhirat kelak. 


13 comments:

  1. Lidah lah yang paling susah nak jage selain mata dan telinga...

    ReplyDelete
  2. al-fatihah utk arwah

    kak ati ni pun tgk berusaha
    kurangkan ketajaman lidah ni :)

    ReplyDelete
  3. Chempaka Sari :

    tu pun sib baik la kita ni ada satu je lidah..kalo dua lidah camne ?

    ReplyDelete
  4. Ati Masrif :

    tajam lidah ke arah kebaikan takpe kak..jangan tajam lidah menikam je..

    ReplyDelete
  5. setiap kali gosok gigi pasti akan gosok lidah sekali

    baru suci lebih murni..

    hahaha

    basahilah lidah kita dengan zikir dan benda2 yg baik

    =_=

    ReplyDelete
  6. kadang2 lidah lebih dlu bergerak drp akal, tu lah sebab lidah byk buat dosa..:D

    ReplyDelete
  7. alfatihah!!
    moga rohnya ditempatkan bersama org beriman..
    amin

    ReplyDelete
  8. Al Fatihah

    Moga roh arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman

    ReplyDelete
  9. Today Michael Kors Handbags outlet continue to be one of the world's best sellers in the handbags market and with the new Michael Kors Handbags Sale Clearance released in 2018 there seems no end to the company's rise to the top.
    Source: Homepage
    If you consider the sheer volume of new Michael Kors Handbags Outlet Clearance launched every year there are only a handful of bags that attain iconic status and the Michael Kors Handbags Outlet Clearance falls into that category.
    Source: Facebook.com

    ReplyDelete
  10. Whether your husband is a musician, music teacher, or just a casual player, this automatic tuner will help him tune faster, especially in noisy environments. This automatic tuner works with six string, seven string, and 12 string guitars. It also works with ukuleles, and even banjos with standard guitar pegs.

    Raffles would plan a fresh enormity, or glory in the last, with the unmitigated enthusiasm of the artist. It was impossible to imagine one throb or twitter of compunction beneath those frankly egotistic and infectious transports. And yet the ghost of a dead remorse seemed still to visit him with the memory of his first felony, so that I had given the story up long before the night of our return from Milchester.

    Rauner net worth remains unclear, but has been valued at under $1 billion. The Associated Press reported in 2014 that the Rauner Family Foundation had given out more than $19 million to various causes. The family has also provided funds for several charter schools, as well as a YMCA center on Chicago West Side..

    Then, wash it on the delicate or normal cycle, depending on the instructions, amount of stains, and durability of the fabric. Next, put the shirt on a hanger to air dry.[3]Avoid putting the shirt into the dryer unless necessary. If you do put it in the dryer, use a low heat setting.Create the mixture.

    Let face it: soccer players like to show their abs. t shirt painting Even when they not tearing off their jerseys to celebrate a goal, soccer uniforms are more revealing than others. Hockey and football pads bruno mars shirt conceal most of the athlete body and head. Some men will stick their dick in anything, fuck cancer shirt and this is the only fact evolution and police blotters agree on. The penis is a combination executive toy and override switch. That is the wrong kind of well hung.

    You'll be spending a lot of time with your new vacuum so make sure you pick wisely (Image: iStockphoto)Get money updates directly to your inboxSubscribeSee our privacy noticeMore newslettersAnd while buying your next vacuum cleaner might not seem like a very big decision, making the right choice to suit you can save you a lot of hassle and money in the future.As well as the all important cleaning element, there's an array of other handy additions you can choose from to make your life and chores easier.While some are more suited to pet owners, others were designed to move around your house with ease.So we've picked out our ten favourite vacuum cleaners on the high street right now, from options to high tech investments. Shark Duoclean Cordless Vacuum Cleaner with Flexology, (wasThe Dyson V6 is great but not for everyoneAiming to provide the same famous experience as Dyson's other, much larger vacuum cleaners but in a smaller, more portable and most importantly cordless body, this vacuum boasts a 20 minute battery life and is lightweight enough black lives matter t shirt for most people to use with one hand for a quick clean around.Cleaning just as well as cordless variants, this is a hugely versatile piece of household equipment, but don't splash out on it if you're after a solid device that can completely transform a five bedroom house. Gtech Pro K9,Taking inspiration from the Dyson V6, the Gtech Pro K9 is also super lightweight and compact, making it ideal for smaller homes or flats, that need a vacuum for their weekly house clean that can be easily stored and taken out for whenever it's needed.However, one thing that is different between the Dyson vacuum and its rival is its capacity, with the K9 able to clean for up to 15 times longer than the Dyson V8 vacuum before the dust bag needs emptying, having been invented for homes with pets.Get it from Gtech for 7.

    ReplyDelete