17 December 2011

apa sudah jadi ?

  6 Komen    
label: , , , , ,
Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat beraktiviti di hari sabtu yang mana di kawasan Ipoh hari ni matahari agak malu malu kucing untuk menyinarkan sinarannya akibat mendung yang berarak. 


Pagi ni masa menjenguk blog rakan rakan, terkedu jugak bila membaca al kisah rakyat negara kita yang dilaporkan hilang kat Dublin tu rupanya benar benar hilang.

Tak perlu la rasanya aku nak mengulang cerita sebab dah banyak kisahnya yang boleh nak dibaca dalam blog rakan rakan yang lain. Cuma aku lebih tertarik pada perkataan hilang tu je.


Ingatkan betul betul punya hilang sebab takde nak hubungi keluarga kat tanah air atau kedutaan kat negara dia bermastautin tu, rupanya ada ikan disebalik rumpai rumpai laut.

Gempar tu memang la tersangat gemparnya. Bila aku tengok gambar gambar yang dimuat turun dalam talian tu, aku pun tak faham apa motif sebenar beliau. Adakah beliau sengaja membuat camtu supaya mendapat hit tertinggi dalam carian google ? Adakah beliau hendak menandingi kisah perkahwinan DiRaja antara Putera William dan Kate ? Atau beliau nak membuktikan perkahwinan antara Norman Hakim dan Memey yang bernilai 12 juta tu ape la sangat berbanding dengan perkahwinan yang dilansungkan beliau tu ?


Kononnya segak berbaju kebangsaan Melayu. Mungkin nak menunjukkan bahawa kemelayuannya masih kekal utuh dalam jiwa walaupun berkahwin dengan bangsa asing di negara asing. Siap ada gambar cium mulut lagi tu sebab nak tunjukkan betapa mendalamnya cinta yang tersemai. 

Tak cukup dengan tu, perkahwinannya pulak dijalankan dalam rumah ibadat kononnya agar lebih dirahmati (???). Tapi ape kejadahnya bila yang sorang segak berpakaian kebangsaan melayu lelaki dan yang sorang pulak segak berpakaian sut tuksedo ?


Jadi kesimpulannya aku rasa memang beliau benar benar telah hilang. Bukan nak menuduh atau memfitnah pulak. Cuma fikir logiknya, hilang akal tu dah pasti. Lebih menyedihkan tu hilang agama. Kehilangan jantina tu semestinya mungkin. Semoga jangan ada lagi lepas ni yang menjejak langkah serong camni sudah la walaupun kita sedia maklum golongan sebegini wujud disekeliling kita.


Makan tengahari ni kitorang nak layan daging panggang. Sejak cuti berkerja ni macam macam menu yang keluar dari dapur rumah aku. Paling gembira sekali anak aku tu la. Setiap hari nak ajak aku keluar main kat taman. Celik mata je terus ajak pegi main. Layankan aje la sebab bila aku dah mula berkerja semula nanti lepas bermula persekolahan belum tentu dapat aku nak bawak dia keluar main setiap petang.


6 comments:

  1. Harap beliau sedar apa yang beliau ada salah sisi dari segi agama. Beliau sudah cukup terpelajar untuk membezkan halal dan haram

    ReplyDelete
  2. salam pipoq,

    kalau tgk pd bloglist kak ati
    pipoq dah lama benr tak update n3 ye..
    mana menghilang..

    orang tu dah hilang akal
    dan identiti diri!

    ReplyDelete
  3. Kesian parents dia..dah lah anak jadi macam ni, tambah pulak dgn hutang yang diorang kene tanggung.. Bukan sikit... Sedihnya mak ayah n family dia..

    ReplyDelete
  4. kita berdoa jela supaya mereka tu mendapat hidayah untuk kembali ke pangkal jalan...

    ReplyDelete
  5. air jordan shoes for sale, http://www.airjordanshoes.us.org/
    ralph lauren outlet, http://www.ralphlaurenoutlet.in.net/
    ray-ban sunglasses, http://www.rayban-sunglassess.us.com/
    louis vuitton outlet online, http://www.louisvuittonus.us.com/
    toms shoes, http://www.toms.us.com/
    longchamp outlet, http://www.longchampoutlet.name/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutletonlinestores.us.com/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsfactoryoutlet.us.org/
    thomas sabo, http://www.thomassabos.co.uk/
    nike outlet store, http://www.nikeoutletstore.us/
    mont blanc outlet, http://www.montblancpensoutlets.com/
    true religion jeans, http://www.truereligionjeansoutlet.com/
    michael kors canada, http://www.michaelkorsoutletcanada.in.net/
    the north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
    prada handbags, http://www.pradahandbagsoutlet.co.uk/
    vikings jerseys, http://www.minnesotavikingsjersey.us/
    chanel handbags, http://www.chanelhandbags-outlet.us.com/
    replica watches, http://www.replicawatchesforsale.us.com/
    oakley outlet store, http://www.oakleyoutlet.in.net/
    wedding dresses, http://www.weddingdressesoutlet.co.uk/
    chicago blackhawks jersey, http://www.chicagoblackhawksjersey.us/
    ralph lauren polo, http://www.ralphlaurenoutlet.in.net/
    toms outlet store, http://www.tomsoutlet-stores.com/
    nike air force 1, http://www.airforce1.us.com/
    chanel handbags outlet, http://www.chanelhandbags-outlet.us.com/
    2015912caihuali

    ReplyDelete