28 February 2012

Dilema makan

Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari selasa buat semua rakan rakan pengunjung mudah mudahan kita semua dirahmati Allah. Dua tiga hari ni cuaca di Ipoh agak tak menentu. Langit pun dipenuhi dengan awan awan kumulus membawa kepada terjadinya awan kumulonimbus.


Dah macam pelajaran sains pulak bila nak cakap pasal awan ni. Lupakan pasal awan tu dulu, hari ni aku nak berkongsi pasal dilema makan yang pastinya bukan berkait paut dengan dilema makan tengahari McDonald's tu.

Bermula dari zaman aku bujang dulu, perkara makan ni tak pernah menjadi satu isu pun. Lebih lebih lagi bila aku mula berkerja dalam industri pemakanan membuatkan aku tak peduli lansung dengan bab makan.


Lepas tu bila dah berumahtangga hidup berdua, ada perubahan sikit la isu makan ni. Maklum la masa zaman bujang dulu bab makan tak terjaga sangat. Bila dan beristeri ni, makan pun ala ala ikut jadual. Cuma masih lagi boleh menikmati menu menu pilihan sendiri.

Bila dan bertambah ahli pulak, di tahun pertama masih lagi takde dilema dalam makan makan ni. Bilamana si kecil dah mula berjinak jinak dengan makanan pejal, bermula la dilema makan tu.


Bukan la menjadi masalah besar pun bagi aku dan wifey cuma hampir setiap hari agak pening kepala jugak la nak memikirkan selera si kecil tu. Kalau nak masak berasingan rasa tak seronok pulak. Bukan malas cuma rasa tak berjemaah pulak bila di asing asingkan cara masakan tu.

Tak lama lagi ni, akan bertambah seorang lagi ahli insyaAllah. Agaknya dilema makan ni akan berterusan atau bagaimanakah penyudahnya ? Hehehe..


8 comments:

  1. Pening kepala juga yer bro apabila anak pula tidak mahu makan.

    ReplyDelete
  2. fuh!!
    jangan pening2 kan kepala...
    kita minum dulu..
    hehehe

    ReplyDelete
  3. harap si adik ni tak memilih makan macam kakak dia... suka makan apa saja.... ;)

    ReplyDelete
  4. Hey, my dear friends, if you are hunting for a wild look Michael Kors Handbags Outlet at a reasonable price; you really should not miss this Michael Kors Handbags On Sale. It is truly a qualifying item. (tags: Michael Kors Outlet Online,Michael Kors Sale,Michael Kors Outlet)
    It posted by Michael Kors Outlet Store.

    ReplyDelete
  5. Det finns flera stora och kända omnibus online-shoppingwebbplatser som Michael Kors Väska Rea. Dessa webbplatser är alla väldigt lättillgängliga och praktiska, de erbjuder Mikael Kors Väska med alla olika märken, stilar, priser och de kan strida mot de flesta köpare.

    (Läs källa: Michael Kors Plånbok,Michael Kors Väska Rea,Michael Kors Väska)

    För tjejer som vill ha speciella, ikoniska och högkvalitativa väskor från sina favoritdesigners, är det mest direkta och effektiva sättet att hitta den nyaste, hetaste och mest speciella designen på deras officiella webbplatser.

    (Läs källa: Sac Longchamp Femme,Sac Longchamp Pas Cher, Sac Longchamp Solde)

    Det finns verkliga butiker som säljer kvällssäckar på alla ställen, till exempel varuhus, designerbutiker eller sändningsaffärer. Fördelarna med att köpa i en butik är att du kan känna påsar i alla storlekar, du kan se om färgen matchar din klänning, eller om väskans storlek och vikt passar dina behov.

    (Läs källa: Michael Kors Bolsos,Bolsos Michael Kors Outlet,Bolsos Michael Kors Rebajas)

    ReplyDelete