11 March 2012

Kenangan

Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat bersantai di hujung minggu sempena musim cuti sekolah ni mudah mudahan kita semua dirahmati Allah. Mungkin ramai yang ambik peluang cuti sekolah ni untuk pulang ke kampung atau beriadah ke mana mana, pastikan keselamatan dijaga dengan baik dan jangan lupa berdoa minta dipelihara Allah dalam apa jua yang kita lakukan.


Cuaca sekarang ni pun rasanya tak berapa seronok sangat nak buat aktiviti luar rumah. Kat Ipoh ni je boleh kata setiap petang pasti akan turun hujan. Tapi alhamdulillah, rahmat dari Allah jugak tu kan. Jimat air sikit tak perlu nak siram pokok pokok bunga kat depan rumah. Tidur malam pun tak perlu nak pasang kipas sebab dah cukup sejuk.

Semalam aku merajin-rajinkan diri mengemas barang barang di bilik belakang yang kami jadikan seperti bilik stor. Memang agak bersepah sebab kadang kadang tu bila ambik barang dalam tu lepas tu main campak campak je. Hehehe..siapa suruh cari penyakit ye tak ?

Masa bongkar kotak kotak yang ada dalam bilik tu, terjumpa pulak novel novel lama yang kononnya dulu nak dijadikan koleksi tapi tak sempat dikoleksikan. Masa zaman bujang dulu memang aku suka menghabiskan duit beli majalah komik dan novel. Kalau novel tu antara penulis yang aku suka tak lain tak bukan Ramlee Awang Murshid. 


Boleh kata hampir setiap bulan pasti ada je novel baru yang aku beli. Majalah komik pun dah sampai jadi pelanggan tetap kiosk kat ceruk bangunan Medan Gopeng ni sampaikan dari jauh pun kalau komik terbaru tak sampai lagi auntie kiosk tu dah jerit bagitau kat aku.

Lepas dah berumahtangga, aktiviti menghabiskan duit membeli novel dan majalah pun dah dikurangkan. Lagipun bila dah berumahtangga ni tak boleh la nak berbelanja macam waktu zaman bujang dulu. 

Dalam aku bongkar membongkar kotak kotak yang dipenuhi dengan buku dan sebagainya tu, terselak la satu buku sewaktu belajar di sekolah menengah dulu. Nak tau ape aku jumpa ? Gambar kenangan bersama kawan kawan sekolah dulu. Rasa rasanya yang mana satu aku ye ? Boleh teka ?


Gambar pada tahun 1998 ni diambik di depan bangunan pejabat sekolah aku masa belajar di Taiping. Kalau tak silap, masa ni baru je lepas ambik keputusan SPM. Rindu pulak zaman sekolah dulu..Hehehe..


10 comments:

  1. Kadang-kadang duduk termenung teringakan kisah lama. Isteri tidak sapa ker teringatkan kekasih lama?

    ReplyDelete
  2. akubiomed :

    hahaha..part yg tu spoiled sangat nak diingat ingat sampai tak teringat lansung..

    ReplyDelete
  3. excellent blog. +1 following.


    cemerlang writing.i menikmati.

    ReplyDelete
  4. kobe shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    coach handbags outlet, http://www.coachhandbagsoutletonline.us.com/
    air jordan 4, http://www.airjordan4.org/
    lululemon outlet, http://www.lululemonoutletstore.in.net/
    new balance shoes, http://www.newbalanceshoes.in.net/
    hermes belt for sale, http://www.hermesbelts.us/
    michael kors bags, http://www.michaelkorsbags.uk/
    north face outlet, http://www.thenorthface.me/
    manchester united jersey, http://www.manchesterunitedonline.com/
    michael kors handbags, http://www.michaelkorsusa.us/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbag.us/
    kobe shoes, http://www.kobeshoes.us/
    oakley sunglasses, http://www.oakley.in.net/
    kobe 9, http://www.kobe9elite.us.com/
    vans sneakers, http://www.vans-shoes.cc/
    herve leger, http://www.herveleger.us.com/
    discount oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassesdiscount.us.com/
    wedding dresses uk, http://www.weddingdressesoutlet.co.uk/
    blackhawks jersey, http://www.chicagoblackhawksjersey.us/
    ralph lauren outlet, http://www.ralphlaurenoutletuk.org.uk/
    ray ban sunglasses, http://www.rayban-sunglassess.us.com/
    instyler ionic styler, http://www.instylerionicstyler.com/
    jets jersey, http://www.newyorkjetsjersey.us/
    oakley sunglasses online, http://www.oakleysunglassesonline.us.com/
    true religion outlet, http://www.truereligionjeansoutlet.com/
    2015912caihuali

    ReplyDelete