01 March 2012

Seru

  13 Komen    
label: 
Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari khamis diucapkan buat semua rakan rakan pengunjung mudah mudahan kita semua dirahmati Allah. Seronok 'melompat' semalam ? Bagi yang menyambut apa ulangtahun pun pada tarikh semalam (29 Feb), selamat berulangtahun.


Semalam jugak masa menonton rancangan wanita hari ini agak menarik tajuk perbincangan antara hos dan tetamu jemputan tu yang mengutarakan tentang kahwin lambat. Antara alasan yang selalu kita dengar, belum sampai seru.

Perkongsian entri hari ni bukan la nak berkongsi tentang masalah kahwin lambat tu tapi tentang alasan seru tu yang bukan berkenaan nikah kahwin je yang selalu kita dengar, malah pada perkara lain pun ada digunakan alasan belum sampai seru ni.


Kadang kadang bila ditegur dinasihat sampai berbuih buih mulut untuk berubah menjadi baik, ibarat mencurah air ke daun keladi je. Hingga akhirnya diberikan alasan belum sampai seru atau belum menerima hidayah untuk berubah.

Bab nikah kahwin pulak dah memang biasa sangat kita dengar alasan belum sampai seru. Tapi yang agak menghairankan tu, bertukar tukar kekasih boleh kata saban tahun. Tak laku atau terlalu memilih ?


Kemudian pulak perihal penutupan aurat pun sama jugak. Entah umat mana yang terkadang tu memberikan alasan belum sampai seru untuk menutup aurat mengikut kehendak syariat (bukan mengikut fesyen terkini).

Apa ke seru yang belum sampai sampai yang ditunggu tunggu tu agaknya ? Nak berubah ke arah kebaikan perlukan hidayah sampai camne ? Nak tunggu jodoh yang sesuai tu menantikan seru yang serupa apa ? Nak hidup mengikut syariat tu pulak tunggu seruan dari nabi mana pulak ?


Padahal sejak lebih 1400 tahun dulu lagi pun nabi Muhammad SAW dah seru umat umat baginda untuk berubah ke arah kebaikan dan hidup mengikut syariat terutamanya melalui Al Quran dan Sunnahnya. Termasuk jugak la saranan untuk bernikah dan sebagainya. Jadi, seru siapa yang belum sampai lagi tu ye ?

13 comments:

  1. Saya boleh terima bab 'sampai seru' utk kawin, tapi bukan 'sampai seru utk tutup aurat/atau buat apa apa amal kebaikkan'

    ReplyDelete
  2. Kalau tunggu "seru" sampai ke tua terlajak.

    Bagi yang sambut Hari Lahir pada 29hb jangan lupa awak tidak muda 4 tahun. :-)

    ReplyDelete
  3. bab tutup aurat tu lah
    yang membuatkan kak ati ni
    dah semakin kurengg minat kat
    CT nurhaliza....dia kan bagi
    pengaruh yang banyak pada peminat...

    ReplyDelete
  4. tak ingat nak mati...tu yg mudah je bagi alasan belum sampai seru.. :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum...insyaAllah mudah-mudahankan......:)

    ReplyDelete
  6. Suka post ni. Memang betul tu. Tentang kahwin tu pun. Entah la kenapa orang banyak bagi alasan tapi kapel mahu pula.

    ReplyDelete
  7. Hey, my dear friends, if you are hunting for a wild look Michael Kors Handbags Outlet at a reasonable price; you really should not miss this Michael Kors Handbags On Sale. It is truly a qualifying item. (tags: Michael Kors Outlet Online,Michael Kors Sale,Michael Kors Outlet)
    It posted by Michael Kors Outlet Store.

    ReplyDelete
  8. Det finns flera stora och kända omnibus online-shoppingwebbplatser som Michael Kors Väska Rea. Dessa webbplatser är alla väldigt lättillgängliga och praktiska, de erbjuder Mikael Kors Väska med alla olika märken, stilar, priser och de kan strida mot de flesta köpare.

    (Läs källa: Michael Kors Plånbok,Michael Kors Väska Rea,Michael Kors Väska)

    För tjejer som vill ha speciella, ikoniska och högkvalitativa väskor från sina favoritdesigners, är det mest direkta och effektiva sättet att hitta den nyaste, hetaste och mest speciella designen på deras officiella webbplatser.

    (Läs källa: Sac Longchamp Femme,Sac Longchamp Pas Cher, Sac Longchamp Solde)

    Det finns verkliga butiker som säljer kvällssäckar på alla ställen, till exempel varuhus, designerbutiker eller sändningsaffärer. Fördelarna med att köpa i en butik är att du kan känna påsar i alla storlekar, du kan se om färgen matchar din klänning, eller om väskans storlek och vikt passar dina behov.

    (Läs källa: Michael Kors Bolsos,Bolsos Michael Kors Outlet,Bolsos Michael Kors Rebajas)

    ReplyDelete
  9. Michael Kors Outlet Online was a huge success there and became very well known. The designer Kors then branched out into accessories including Michael Kors Handbags Clearance. He never lost focus on his American chic styling. Some of his most notable collections include the Michael Kors Totes, Michael Kors satchel and the Designer MK Outlet and Michael Kors Outlet Online Store.

    No one has to know that they are cheap Ray Ban Sale UK and no one will know unless you tell them. Each of the cheap designer Ray Ban Sunglasses Sale UK carries the signature brand on the lens to let you know that you do have authentic designer Cheap Ray Ban Sunglasses UK.

    tags: Cheap Oakley Sunglasses UK,MK Outlet

    ReplyDelete
  10. Ce sac cartable Michael Kors est si universel qu'il pourrait plaire à tout le monde. Dans cet article, je vais essayer de passer en revue les caractéristiques principales et les éléments qui distinguent ce sac à main des autres.

    tags:Bolsos Michael Kors Rebajas,Bolsos Michael Kors Baratos,Bolsos Michael Kors El Corte Ingles

    L’extérieur de ce fourre-tout Michael Kors est un cuir métallisé de laiton froncé et froncé. Si vous connaissez les sacs à main Michael Kors, vous savez que ce cuir sera doux et souple. Les deux grandes poignées supérieures sont attachées au sac avec quelques centimètres de chaînes dorées, puis les moitiés supérieures des bretelles présentent le même cuir couleur laiton.

    tags:Bolsos Michael Kors Baratos,Michael Kors Örhängen

    La diversité des couleurs et la taille utilisable de ce sac le rendent parfait pour un usage quotidien. Les poches intérieures ne manquent pas pour aider à garder les choses en ordre. Il y a des endroits parfaits pour votre téléphone ou votre Blackberry. Le zip top empêche les malfaiteurs de saisir votre sac dans un bar et aide également à contenir tout ce qui se trouve à l'intérieur lorsque vous courez pour créer ce train.

    tags:Windguru Longchamps,Longchamp Soldes Destockage,Pronote College Longchamp

    ReplyDelete


  11. Mexico won the match, and from there, the rivalry could have taken an ugly turn. Fox Sports had given the game a xenophobic tint with a promotional ad that relied on then presidential candidate Donald Trump's anti Mexican bigotry, and the next meeting between the two sides was a World Cup qualifier that fell on a precipitous date: Nov. 12, 2016, just best friend t shirts four days after Trump won the presidency.

    Trail dinosaur shirt is a very interesting microcosm of life. Can imagine going home with a perfect stranger somewhere else, Gerry mused afterward, the chemistry felt right. Gerry reworked her plans and kept going through the unique t shirts White Mountains. There's no point going in jeans because they are too rigid to move around in. For men I would recommend jogging bottoms or something loose and baggy to wear. Hope this helped! (: (MORE).

    Fran F.: "It was my ballet teacher attack on titan shirt who told me to get a bra, a strapless one for an upcoming dance recital. This required a practice run and a dress rehearsal of sorts. My fifth grade class was going on a field trip to see the opera "Joan of Arc" at the Civic Opera House.

    It will not be Locksley's first stop on campus in College Park, Md. Locksley, whose work with Alabama just earned him the 2018 Broyles Award as college football's top assistant coach, has already served two stints as an assistant at Maryland. After then coach Randy Edsall was fired, Locksley also acted as the Terrapins' interim head coach for part of the 2015 season before leaving to join the Crimson Tide the next year..


    ReplyDelete
  12. Both things are possible if you carry Michael Kors Handbags Wholesale. If you are a woman who goes for innovative designs, a designer Michael Kors Bags On Sale is perfect for you. Offering a huge selection of chic purses, handbags, shoes and accessories, Michael Kors Outlet Online Store celebrates womanhood in an entirely unique way. Michael Kors Factory Outlet Online Store At Wholesale Price are one of the most sought-after handbags worldwide. We all agree that diamonds are a woman's best friend; however Official Coach Factory Outlet Online are absolutely next in line. To Coach Outlet Sale aficionados, don't fret because we have great news: a discount Official Coach Outlet Online isn't hard to find. If you are a smart shopper looking for a good buy and great deals on your next handbag purchase, you can go to Official Coach Outlet Online.

    Friendly Links: Toms Shoes Womens | Toms Clearance

    ReplyDelete