27 April 2012

Rezeki

  14 Komen    
label: , ,
Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari jumaat buat semua rakan rakan pengunjung yang dihormati mudah mudahan di hari jumaat yang mulia ni kita semua dirahmati dan diberkati Allah.

Seminggu menghilangkan diri terasa macam berbulan pulak rasanya. Pada rakan rakan yang sudi menyinggah sepanjang seminggu lepas, terima kasih diucapkan. Alkisah sebenarnya talian internet kat rumah aku telah digantung sebentar perkhidmatannya. 


Alhamdulillah hari ni dah kembali pulih seperti sediakala selepas aku menjelaskan pembayaran yang tak cukup untuk perkhidmatan internet. Hehehe.. Bukan sekadar tu je, malah bersyukur jugak ada terlebih rezeki untuk aku belanjakan buat anak dan keperluan isteri yang bakal melahirkan anak tak lama lagi ni.

Dan alhamdulillah jugak, ujian bertulis untuk guru KAFA yang aku hadiri tu lulus dengan agak cemerlang. Dan baru semalam aku menghadiri pulak temuduga lisan guru KAFA. InsyaAllah andai ditakdirkan Allah rezeki aku sekeluarga untuk kali ni melalui penyebaran ilmu untuk generasi muda, bersyukur sangat rasanya.

Kalau nak cakap tentang rezeki ni memang panjang berjela. Tapi sebagai orang yang beriman, apa yang penting adalah untuk sentiasa bersyukur dengan setiap kurniaan yang kita terima. Bersyukur kepada Allah yang selalu tidak pernah melupakan kita. Jangan hanya menganggap apa yang terzahir di depan penglihatan kita je yang dinamakan rezeki. Setiap hela nafas yang kita hirup, setiap permandangan yang kita lihat, setiap saat yang kita lalui sepanjang hari juga adalah rezeki yang tak ternilai dari Allah.

Surah Ibrahim, ayat 7

Jadilah makhluk yang sentiasa bersyukur kepada Allah, mudah mudahan akan ditambah rezeki kita oleh Allah. Janganlah kita menjadi makhluk yang sombong dan kufur dengan setiap apa yang dikurniakan Nya, kerana azab dari Allah itu sangat keras dan pedih.


14 comments:

  1. alhamdulillah.. tahniah!

    standad la, lambat bayar, cuti blogging.hehe.

    ReplyDelete
  2. Tanniah kepada bro bakal menjadi guru KAFA.

    ReplyDelete
  3. Salam..nak tanya..ujian bertulis dan ujian lisan utk cikgu kafa ape yg ditanya ye,?saya pun akan diinterview jugak utk ckgu kafa..tu yg nk taw tu kalau tak keberatan bagitahu..syukran..

    ReplyDelete
  4. cheap jordans for sale, http://www.cheapjordans.us.org/
    camisetas futbol baratas, http://www.futbol-baratas.com/
    ray ban sunglasses, http://www.raybansunglass.com.au/
    celine outlet, http://www.celineoutletus.com/
    supra shoes, http://www.suprashoes.us.com/
    iphone cases, http://www.iphonecase.name/
    ray ban outlet, http://www.raybansunglassesonline.in.net/
    beats headphones, http://www.beats-headphones.in.net/
    cowboys jerseys, http://www.dallascowboysjersey.us/
    north face outlet, http://www.northface-outlet.cc/
    nike roshe, http://www.nikerosherunshoes.co.uk/
    cheap nhl jerseys, http://www.nhljerseys.us.com/
    true religion jeans, http://www.truereligionoutletstore.us.com/
    basketball shoes,basketball sneakers,lebron james shoes,sports shoes,kobe bryant shoes,kobe sneakers,nike basketball shoes,running shoes,mens sport shoes,nike shoes
    cheap oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasses-outlet.us.com/
    mcm outlet, http://www.mcm.in.net/
    celine outlet online, http://www.celineoutletus.com/
    oakland raiders jerseys, http://www.oaklandraidersjerseys.us/
    boston celtics jersey, http://www.celticsjersey.com/
    coach outlet online, http://www.coachoutletstores.com.co/
    tods shoes,tods shoes sale,tods sale,tods outlet online,tods outlet store,tods factory outlet
    ugg uk, http://www.cheapuggboots.me.uk/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassesonline.us.com/
    tiffany and co, http://www.tiffanyandco.in.net/
    michael kors outlet online, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
    2015912caihuali

    ReplyDelete