16 June 2012

Kehidupan - Rezeki anak anak

  9 Komen    
Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat hari sabtu buat semua rakan rakan pengunjung yang dihormati mudah mudahan kita semua dirahmati Allah.

Dua hari tidak bersiaran dengan entri terbaru akibat beberapa urusan yang perlu diselesaikan terlebih dahulu. Alhamdulillah, segalanya rezeki untuk anak anak yang telah ditentukan Allah.

Bermula hari khamis lepas aku mendapat panggilan telefon dari Pejabat Agama Daerah Ipoh untuk mengambil surat lantikan sebagai guru KAFA. Mulanya terkejut jugak sebab masa selepas aku ditemuduga untuk jawatan guru KAFA yang lepas, aku tidak menerima sebarang khabar berita atau keputusan temuduga tu dan aku sendiri mengganggap permohonan aku tu telah ditolak.


Awal bulan lalu juga aku sekali lagi mengisi borang dan menghantar untuk jawatan guru KAFA buat kali kedua. Alhamdulillah dalam aku dan isteri agak pening kepala memikirkan kos belanja yang semakin meningkat ni tiba-tiba aku ditawarkan jawatan guru KAFA tu tanpa perlu untuk menjalani ujian mahupun temuduga dan tanpa ragu-ragu juga aku menerimanya.

Dalam masa yang sama juga, beberapa hari selepas aku menghantar borang permohonan guru KAFA tu aku ada menerima surat panggilan temuduga dari KKM. InsyaAllah aku bakal menduduki temuduga tersebut pada hari khamis depan. Segala sijil-sijil sudah disediakan berserta surat sokongan cuma persediaan nak menjawab soalan penemuduga je yang masih dalam proses. 

Semalam hari pertama aku mula mengajar. Agak kekok jugak sebab selama ni aku hanya mengajar dalam keadaan tak formal. Tak perlu isi buku laporan guru, tak perlu menanda kedatangan murid dan sebagainya. Cuma yang agak istimewanya aku hanya ditugaskan untuk mengajar di sebelah petang.

Dengan kapasiti anak murid dalam kelas aku tu seramai 40 orang yang kebanyakkannya masih berfikiran kanak-kanak (darjah 4), insyaAllah aku harap aku mampu untuk mencurahkan ilmu kepada mereka dengan sebaiknya.

Buat rakan rakan yang sudi menjenguk ke blog aku selama aku kesibukan tu, aku ucapkan terima kasih dan maaf kerana tidak dapat nak menjelajah ke blog rakan rakan semua dalam masa tu. InsyaAllah bila masa dah teratur, segala urusan dapat dikawal dan punya masa terluang pasti aku akan berkunjung seperti biasa.




9 comments:

  1. alhamdulillah dan tahniah, menjadi ustaz disekolah kerajaan.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Moga terus berdedikasi mendidik anak2. Ameen

    Selamat berjaye jugak yer utk interview tu nanti.

    Moga berjaya...insyaAllah

    ReplyDelete
  3. tahniah ye...
    rezeki baby baru la ni kan..alhamdulillah

    ReplyDelete