08 October 2012

Melihat perkembangan anak

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua rakan rakan pengunjung yang dihormati mudah mudahan kita semua diberkati dan dirahmati Allah.

Semakin hari semakin menghampiri hari para jemaah menunaikan rukun islam yang ke lima. Seronoknya andai kita sendiri pun berpeluang menjadi tetamu Allah untuk ke sana.

Dan dari hari ke hari jugak rasa teruja melihat perkembangan anak di depan mata. Masa anak pertama dulu tak berapa nak ternampak sebab kurang masa berada di rumah. 

Selalunya hanya isteri yang menceritakan perkembangan terbaru yang berlaku pada anak yang pertama dulu tu. Tapi sekarang ni agak banyak masa jugak berada di rumah, dapat la melihat sendiri perkembangan anak tu.


Baru mencecah usia lima bulan, macam tak terasa cepat masa berlalu. Kalau sebelum ni anak yang kedua tu hanya berguling bila dibaringkan, sekarang ni sudah pandai nak menerokai setiap ruang rumah.

Dan antara dua anak ni memang agak berbeza. Ingatkan sama dan serupa je cara keduanya, rupanya banyak jugak perbezaannya. 

Kalau nak ditandingkan BMI antara kakaknya dan adiknya ni memang ada perbezaannya. Kakaknya walaupun sangat kuat menyusu tapi kadar peningkatan BMI dia tu sedikit perlahan. 


Adiknya pulak tak banyak menyusu macam kakaknya tapi badannya agak gebu dan matanya pantang melihat orang lain makan, macam tak sabar sabar nak menjamah makanan je.

Apa pun yang terpenting bagi setiap ibu bapa, pastinya kesihatan dan kesejahteraan anak anak tu yang lebih utama. Waima anak demam pun pastinya membuatkan hati ibu dan bapa sangat terseksa.



6 comments:

  1. assalamualaikum pipoq....sekejap jer dah besarkan...:)

    ReplyDelete
  2. Betul bro...kita tgk anak membesar depan mata, nikmat yg besar tu yg Allah kurniakan...

    ReplyDelete
  3. saya pun suka ikut kalau blogger cerita pasal anak2.. :)

    sekarang ni tengah suka singgah blog Ben Ashari..sbb dia rajin sangat update pasal anak dia.. :)

    moga anak2 En Pipoq membesar dgn sihatnya ya.. :)

    ReplyDelete
  4. puma shoes, http://www.pumaoutletonline.com/
    ysl outlet, http://www.ysloutletonline.com/
    ravens jerseys, http://www.baltimoreravensjerseys.us/
    north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
    tommy hilfiger outlet, http://www.tommyhilfigers.net/
    michael kors handbags, http://www.cheapmichaelkorshandbag.in.net/
    hollister, http://www.hollistercanada.com/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    salomon boots, http://www.salomonshoes.us.com/
    herve leger dresses, http://www.herveleger.us.com/
    air max 2015, http://www.airmax2015.com/
    thomas sabo uk, http://www.thomassabos.co.uk/
    miami dolphins jerseys, http://www.miamidolphinsjersey.com/
    hollister clothing store, http://www.hollisterclothingstore.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    valentino shoes, http://www.valentinooutlet.us.com/
    air max 90, http://www.airmax90.us.com/
    louis vuitton outlet store, http://www.louisvuittonoutletstore.name/
    michael kors uk, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    nike outlet, http://www.nikeoutletstore.us/
    kobe bryant shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    cheap jordans, http://www.cheapjordanshoes.in.net/
    christian louboutin outlet, http://www.christianlouboutinoutlet.name/
    adidas outlet, http://www.adidasoutletstore.us.com/
    soccer jerseys, http://www.cheapsoccerjersey.net/
    2015812caihuali

    ReplyDelete