12 January 2013

Bakor Yeop Bakor !!

  10 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua rakan rakan pengunjung yang dihormati mudah mudahan kita semua diberkati dan dirahmati ALLAH. 

Semalam agak gempar di negeri Perak ni apabila ada rakyatnya mengamuk hingga berlakunya insiden melibatkan kenderaan pacuan empat roda milik JPJ di mana ianya diterbalikkan dan dibakar cuma nasib baik tak rentung je.


Aku tak berada ditempat kejadian. Cuma mendengar dan membaca perkhabaran dari pihak pihak lain. Ada yang berkisahkan kemarahannya akibat melibatkan kehilangan nyawa. 

Ada juga kisahnya kerana perlaksanaan tugasan yang melulu hingga mengakibatkan rentetan malapetaka. Hanya yang berada ditempat kejadian je yang boleh menceritakan kisah sebenarnya.

Selagi saksi utama atau mangsa kejadian tidak membuat kenyataan, memang berbagai cerita yang kita boleh dengar. Tuduh menuduh antara satu sama lain tu dah memang menjadi ramuan utama bila tak tahu pangkal punca.

Cuma selepas aku menonton rakaman dari orang awam yang berada ditempat kejadian tu malam tadi, beberapa perkara yang aku terfikir. Antaranya keadaan kenderaan kenderaan yang terlibat dalam kemalangan tersebut.

Sikap orang awam yang bertindak ganas walaupun berada pada pihak yang benar. Rentetan peristiwa yang membawa kepada kejadian ganas tersebut dan pastinya punca sebenar kejadian yang berlaku.

Dulu tu proton waja. Sekarang ni sudah toyota fortuner. Mungkin akan datang trak bomba pun boleh diterbalikkan jugak dan boleh jadi kereta kebal atau pesawat pengangkut pun terbalik dibuatnya.


p/s : itu le, banyak benor nengok pilem hantu kak limah. asyik nak bakor je kejenye..





10 comments:

  1. tak tau nak salahkan siapa dalam hal ni...

    ReplyDelete
  2. Tunggu siasatan polis untuk mengetahui hal yang sebenar berlaku.

    ReplyDelete
  3. aduhaii..mcm2 hal skrg ni ye..jgn pasni umah plak yg menjadi mangsa

    ReplyDelete
  4. waduh, suka benar membakar ye.

    ReplyDelete
  5. bila skit hti gini ker caranya hu..alahoi..

    ReplyDelete
  6. byk bersabar tgu siasatan seljutnya..

    ReplyDelete
  7. macam2 kes ni.. tapi sampai bakar2 ni.. bukan ke duit sendiri kena bakar...??

    harap2 org kita lebih bersabar, biarpun apa puncanya.. takkan sampai nak bakar.. entahlah..

    ReplyDelete
  8. puma shoes, http://www.pumaoutletonline.com/
    ysl outlet, http://www.ysloutletonline.com/
    ravens jerseys, http://www.baltimoreravensjerseys.us/
    north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
    tommy hilfiger outlet, http://www.tommyhilfigers.net/
    michael kors handbags, http://www.cheapmichaelkorshandbag.in.net/
    hollister, http://www.hollistercanada.com/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    salomon boots, http://www.salomonshoes.us.com/
    herve leger dresses, http://www.herveleger.us.com/
    air max 2015, http://www.airmax2015.com/
    thomas sabo uk, http://www.thomassabos.co.uk/
    miami dolphins jerseys, http://www.miamidolphinsjersey.com/
    hollister clothing store, http://www.hollisterclothingstore.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    valentino shoes, http://www.valentinooutlet.us.com/
    air max 90, http://www.airmax90.us.com/
    louis vuitton outlet store, http://www.louisvuittonoutletstore.name/
    michael kors uk, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    nike outlet, http://www.nikeoutletstore.us/
    kobe bryant shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    cheap jordans, http://www.cheapjordanshoes.in.net/
    christian louboutin outlet, http://www.christianlouboutinoutlet.name/
    adidas outlet, http://www.adidasoutletstore.us.com/
    soccer jerseys, http://www.cheapsoccerjersey.net/
    2015812caihuali

    ReplyDelete