10 February 2013

Sehari di kampung

  15 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Apa aktiviti sempena bercuti tahun baru cina ni ? Berkunjung ke rumah rakan rakan yang berbangsa cina atau mengambil kesempatan pulang ke kampung halaman ?

Hari ni mood berehat. Layan anak dan anak anak buah. Layan BBQ je. Berkelah ramai ramai bawah pokok tepi rumah. 


Sedang menunggu hasil panggangan siap untuk disantap. Disebabkan aktiviti yang bercanggah dengan kenduri kendara yang perlu dihadiri, maka terlewat sikit acara BBQ kat rumah.


Dia ni bukan taukeh kelapa muda. Cuma nak tunjuk buah kelapa muda yang berjaya dikaitnya. Nak tunjuk skill panjat pokok kelapa, banyak sangat kerengga pulak.


Pembantu pembantu cilik yang sentiasa suka dan rela untuk terlibat sama dalam apa jugak aktiviti. Tambah pulak bila ada geng sebaya.


Sambil membantu sambil mencari isi kelapa muda. Kalau beli di tepi jalan tak puas nak makan isi kelapa muda. Kat kampung atuk ni belasah je la sampai banyak mana pun.


Perut dah kenyang, minum air kelapa muda pun dah puas, lepas usai solat layan beriadah depan halaman rumah pulak. Bapak bapak dan mak mak sibuk membakar kalori dengan bermain badminton, anak anak pulak layan bermain buih.





15 comments:

  1. Salam ziarah di waktu petang...saya orang kampung ingin bertandang.. :D

    ReplyDelete
  2. wah meriah sungguh ya bro hee..

    ReplyDelete
  3. seronok la..
    cuti2 ni..
    family sibuk saja..
    banyak perancangan tergendala..
    ehehehe

    ReplyDelete
  4. amboi meriahnya kat kampung..rindu la nak balik kampung..semenjak arwah atuk dan nenek dah tak ada, susah betul nak balik kampung..huhu

    ReplyDelete
  5. sekali sekala buat bbq dgn keluarga di kg meriah juga.

    ReplyDelete
  6. BBQ pe lak ni? hehe.. seronk kan balik kg..

    biasa BBQ time semua adik beradik ada, time raya la.. lau biasa2 , de jugak buat makan ramai2..

    ReplyDelete
  7. air force 1 shoes, http://www.airforce1.us.com/
    cheap wedding dresses, http://www.cheap-weddingdresses.net/
    michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbags.in.net/
    puma outlet, http://www.pumaoutletonline.com/
    cheap nfl jersey, http://www.cheap-nfljersey.us.com/
    air jordan 4 free shipping, http://www.airjordan4.org/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassescheap.us.com/
    tory burch outlet online, http://www.toryburchoutletonline.in.net/
    real madrid jersey, http://www.realmadridjerseystore.com/
    cheap snapbacks, http://www.cheapsnapbacks.us.com/
    hermes outlet, http://www.hermesbags.co.uk/
    hermes birkin, http://www.hermesbirkin.org/
    49ers jersey, http://www.sanfrancisco49ersjerseys.us/
    giuseppe zanotti outlet, http://www.giuseppe-zanotti-outlet.org/
    nike air huarache, http://www.nike-airhuarache.co.uk/
    abercrombie fitch, http://www.abercrombie-fitch.us.com/
    seahawks jersey, http://www.seattleseahawksjersey.us/
    prada outlet, http://www.pradaoutlet.us/
    dallas cowboys jersey, http://www.dallascowboysjersey.us/
    juicy couture outlet, http://www.juicycoutureoutlet.net/
    michael kors outlet online, http://www.michaelkorsoutletonlinstore.us.com/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasses-outlet.us.com/
    new orleans saints jerseys, http://www.neworleanssaintsjerseys.us/
    beats by dre, http://www.beatsbydrdre-headphones.us.com/
    mbt shoes, http://www.mbtshoesoutlet.us.com/
    2015912caihuali

    ReplyDelete