04 July 2013

Lawatan trimester pertama

  11 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bermula hari ni tadi aku dan isteri bersama dengan anak-anak akan menjadi pengunjung setia Klinik Ibu dan Anak. Sampaikan kakitangan klinik pun dah kenal.

Alhamdulillah isteri aku sekarang ni hamil anak ketiga dah masuk 12 minggu. Kiranya murah rezeki, bulan Januari tahun 2014 keluarga kami bakal bertambah ahlinya.


Macam kebiasaan, pendaftaran buku merah adalah satu kemestian bagi setiap ibu mengandung. Lepas tu ibu mengandung akan melalui beberapa siri dan tahap ujian. 

Isteri aku tadi setelah dijalankan pemeriksaan dan imbasan, alhamdulillah semuanya berada dalam keadaan baik. Sebabnya risau jugak kalau tak sesuai pulak waktunya berikutan isteri aku dah melalui dua siri kelahiran secara pembedahan.

Tapi kita ni merancang macam mana pun, perancangan ALLAH tu kan lebih hebat. Memang tak dirancang pun untuk isteri aku hamil dalam masa terdekat ni. Anak yang kedua pun masih lagi menyusu badan.


Dan kebiasaan setiap kali lawatan ke Klinik Ibu dan Anak ni, mesti dipenuhi dengan ibu-ibu mengandung dan ibu-ibu yang membawa anak-anak untuk pemeriksaan. Tapi hari ni agak kurang sikit.

Sejak dari isteri aku hamil anak pertama, aku tak pernah lagi 'miss' untuk temankan isteri aku dari mula sampai klinik sampai la abis pemeriksaan. Kalau ada pun cuma beberapa kali tu pun sebab ada urusan.

Anak-anak pun dah lali dengan suasana menunggu lama di Klinik Ibu dan Anak  ni. Kadang-kadang siap berlari dan bermain dengan kawan-kawan baru. 


Bila nampak ada ibu-ibu mengandung yang cuma dihantar, kesian jugak. Lagi kesian kalau yang terpaksa mengusung anak-anak lain dengan perut yang membusung.

Apalah salahnya luangkan masa temankan isteri kat Klinik tu. Kalau selalu tu boleh kita luangkan masa mengeteh dengan rakan-rakan melebihi masa rehat pagi dengan alasan tak banyak kerja di pejabat, kan lebih membahagiakan kalau menemani isteri. 

Walaupun memang aku akui agak menduga dan mencabar bila terpaksa menunggu lama tapi bila fikir-fikir bukan setiap hari nak kena menghadapi situasi yang sama, sekurang-kurangnya pengalaman hari tu tak mungkin dapat nak dilalui pada hari yang lain.



11 comments:

  1. Tanniah bertamabah ahli keluarga. :-)

    ReplyDelete
  2. cheap football shirts, http://www.cheapfootballshirt.org.uk/
    colts jerseys, http://www.indianapoliscoltsjersey.us/
    polo ralph lauren, http://www.poloralphlauren.us.org/
    bottega veneta outlet online, http://www.bottegaveneta-outlet.net/
    nike sneakers, http://www.nikerunningshoes.cc/
    cheap oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassescheap.us.com/
    swarovski jewelry, http://www.swarovski.in.net/
    ugg boots, http://www.uggbootsclearance.in.net/
    hermes birkin bag, http://www.hermesbirkin.org/
    fitflop, http://www.fitflop.in.net/
    louis vuitton outlet store, http://www.louisvuittonoutlet.in.net/
    calvin klein outlet, http://www.calvinklein.in.net/
    los angeles clippers jerseys, http://www.clippersjerseystore.com/
    the north face jackets, http://www.thenorthfacejacket.us.com/
    los angeles lakers jerseys, http://www.lakersjerseys.us/
    canada goose outlet, http://www.canadagoose.us.org/
    rolex watches, http://www.rolexwatches-uk.co.uk/
    nhl jerseys, http://www.nhljerseys.us.com/
    coach outlet online, http://www.coachoutletcanada.com.co/
    coach outlet store, http://www.coach-outlet-store.us.com/
    coach outlet, http://www.coachoutletus.us/
    michael kors factory outlet, http://www.michaelkorsfactoryoutlets.in.net/
    hollister canada, http://www.hollistercanada.com/
    designer handbags,handbags outlet,cheap handbags,purses and handbags,wholesale handbags,designer bags,bags outlet,handbags wholesale,cheap purses,discount handbags,handbags sale,wholesale purses,handbags and purses,designer purses
    seattle seahawks jerseys, http://www.seattleseahawksjersey.us/
    2015912caihuali

    ReplyDelete