09 December 2013

Projek cuti sekolah

  8 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Mendung je petang ni di bandaraya Ipoh. Bagi rakan-rakan yang terjejas banjir tu mudah-mudahan bersabar dengan ujian dari ALLAH.

Cuti sekolah tinggal lebih kurang tiga minggu je lagi sebelum sesi persekolahan 2014 bermula. Banyak lagi tugasan yang belum selesai untuk menghadapi sesi pengajaran dan pembelajaran untuk tahun hadapan.


Cuti sekolah tahun 2013 ni aku agak sibuk dengan berbagai perkara. Sibuk nak menyambut kehadiran ahli baru dalam keluarga. Sibuk dengan projek-projek semasa cuti sekolah.

Alhamdulillah sepanjang cuti sekolah tahun ni rezeki mencurah-curah. Rezeki anak-anak dan anak yang bakal lahir la tu. Selain dapat rezeki dari hasil menjawab survey dalam talian, ada juga beberapa projek yang mendatangkan hasil menambah pendapatan.

Bak kata orang, rezeki tu ada dimana-mana. Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih. Mungkin ramai yang selesa dengan punca pendapatan utama. Ada juga yang suka mempelbagaikan punca pendapatan selain dari megharapkan punca pendapatan utama.

Bagi aku sendiri, kerja sampingan selain dari kerjaya utama banyak juga faedahnya. Menambahkan pendapatan tu sudah semestinya. Selain tu jugak, dapat menambahkan pengalaman dan kemahiran dalam sesuatu bidang yang kita ceburkan diri tu.

Bagi yang berbagai alasan tu, mungkin terlalu berpegang teguh kepada kata istilah "ulat di dalam batu pun boleh hidup". Apa pun yang penting dalam apa juga yang kita kerjakan tu biarlah hasilnya dari sumber yang halal dan diberkati ALLAH.


p/s : Teringat waktu zaman bersekolah rendah dulu. Bila cuti sekolah mesti perlu lakukan sesuatu yang agak berbeza dari orang lain sebab bila bermula sesi persekolahan mesti cikgu bahasa Melayu suruh buat karangan berunsurkan aktiviti cuti sekolah. 







8 comments:

  1. wah....lama tak ke sini...tup2..nak ada baby baru dah ye...tahniah... & selamat tahun baru.. :)

    ReplyDelete
  2. Ada pepatah banyak anak banyak rizki,,semoga sukses selalu.

    ReplyDelete
  3. Rejeki memang bisa datang dari pintu yang tiada disangka-sangka.

    ReplyDelete
  4. air force 1 shoes, http://www.airforce1.us.com/
    cheap wedding dresses, http://www.cheap-weddingdresses.net/
    michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbags.in.net/
    puma outlet, http://www.pumaoutletonline.com/
    cheap nfl jersey, http://www.cheap-nfljersey.us.com/
    air jordan 4 free shipping, http://www.airjordan4.org/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassescheap.us.com/
    tory burch outlet online, http://www.toryburchoutletonline.in.net/
    real madrid jersey, http://www.realmadridjerseystore.com/
    cheap snapbacks, http://www.cheapsnapbacks.us.com/
    hermes outlet, http://www.hermesbags.co.uk/
    hermes birkin, http://www.hermesbirkin.org/
    49ers jersey, http://www.sanfrancisco49ersjerseys.us/
    giuseppe zanotti outlet, http://www.giuseppe-zanotti-outlet.org/
    nike air huarache, http://www.nike-airhuarache.co.uk/
    abercrombie fitch, http://www.abercrombie-fitch.us.com/
    seahawks jersey, http://www.seattleseahawksjersey.us/
    prada outlet, http://www.pradaoutlet.us/
    dallas cowboys jersey, http://www.dallascowboysjersey.us/
    juicy couture outlet, http://www.juicycoutureoutlet.net/
    michael kors outlet online, http://www.michaelkorsoutletonlinstore.us.com/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasses-outlet.us.com/
    new orleans saints jerseys, http://www.neworleanssaintsjerseys.us/
    beats by dre, http://www.beatsbydrdre-headphones.us.com/
    mbt shoes, http://www.mbtshoesoutlet.us.com/
    2015912caihuali

    ReplyDelete