29 September 2014

Mengajar dan belajar

  8 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kalendar persekolahan menjelang penghujung tahun ni dah tentu dipenuhi dengan tarikh-tarikh peperiksaan. Guru-guru yang berdedikasi mesti tengah pulun bagi ulangkaji kat anak-anak murid. 

Calon-calon UPSR 2014 pulak ada yang bermuram durja akibat kes kebocoran soalan-soalan peperiksaan UPSR 2014 lantas terpaksa menduduki semula peperiksaan.

Masuk penghujung tahun ni jugak lambakan kerja di pejabat sekolah semakin menimbun. Menguruskan rekod pelajar yang bakal naik ke tahun seterusnya. Menguruskan penyata kewangan tahunan.


Sejak aku mengambil alih tugasan pejabat kat sekolah ni, banyak jugak perkara yang perlu aku tumpukan. Pagi menguruskan tugasan pejabat, petang pulak menguruskan tugasan mengajar.

Jangan pelik pulak sebab aku bertugas di Sekolah Rendah Agama Rakyat. Disebabkan aku hanya mengajar disesi petang, dan kebetulan ustaz yang menguruskan hal-hal pentadbiran pejabat sekolah sebelum ini telah berhenti maka pengurusan sekolah meminta aku untuk mengisi kekosongan yang ada.

Memang banyak jugak yang perlu aku 'belajar' pasal pentadbiran sekolah ni. Buat masa ni alhamdulillah tak de masalah lagi la. Dan ada beberapa perancangan untuk penambahbaikkan yang sudah aku rancangkan.

Minggu depan umat Islam sedunia akan menyambut Hari Raya Aidil Adha, dan lepas habis cuti tu kalendar sekolah aku ni penuh dengan minggu-minggu peperiksaan. 

Apa pun, kepada adik-adik dan anak-anak yang sedang dan bakal menghadapi peperiksaan tu diharap dapat menghadapinya dengan tenang dan beroleh kejayaan yang cemerlang.



8 comments:

  1. Waalaikumsalam, kunci untuk berhasi ldan jaya adalah percaya diri dengan mengerjakan soal dengan teliti dan tidak terpengaruh kebocoran, terima kasih kongsi yang bagus

    ReplyDelete
  2. cheap football shirts, http://www.cheapfootballshirt.org.uk/
    colts jerseys, http://www.indianapoliscoltsjersey.us/
    polo ralph lauren, http://www.poloralphlauren.us.org/
    bottega veneta outlet online, http://www.bottegaveneta-outlet.net/
    nike sneakers, http://www.nikerunningshoes.cc/
    cheap oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassescheap.us.com/
    swarovski jewelry, http://www.swarovski.in.net/
    ugg boots, http://www.uggbootsclearance.in.net/
    hermes birkin bag, http://www.hermesbirkin.org/
    fitflop, http://www.fitflop.in.net/
    louis vuitton outlet store, http://www.louisvuittonoutlet.in.net/
    calvin klein outlet, http://www.calvinklein.in.net/
    los angeles clippers jerseys, http://www.clippersjerseystore.com/
    the north face jackets, http://www.thenorthfacejacket.us.com/
    los angeles lakers jerseys, http://www.lakersjerseys.us/
    canada goose outlet, http://www.canadagoose.us.org/
    rolex watches, http://www.rolexwatches-uk.co.uk/
    nhl jerseys, http://www.nhljerseys.us.com/
    coach outlet online, http://www.coachoutletcanada.com.co/
    coach outlet store, http://www.coach-outlet-store.us.com/
    coach outlet, http://www.coachoutletus.us/
    michael kors factory outlet, http://www.michaelkorsfactoryoutlets.in.net/
    hollister canada, http://www.hollistercanada.com/
    designer handbags,handbags outlet,cheap handbags,purses and handbags,wholesale handbags,designer bags,bags outlet,handbags wholesale,cheap purses,discount handbags,handbags sale,wholesale purses,handbags and purses,designer purses
    seattle seahawks jerseys, http://www.seattleseahawksjersey.us/
    2015912caihuali

    ReplyDelete